СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Сучасні технології, як інструмент формування математичної компетентності.
Як показує практика, на сучасному етапі результативний урок раціонально будувати з декілька технологій. Педагогічний досвід автора показує, що оптимально та вдало обрані прийоми, форми та засоби навчання сприяють: розв’язуванню практично орієнтованих завдань; аналізу життєвих ситуацій; використанню наочності; проведенню експерименту ужиткового спрямування; проведенню учнівського дослідження; виконанню проектів, розв’язуванню проблемних завдань, застосуванню технології розвитку критичного мислення тощо.
Багато основних методичних прийомів (зазначених в п.2.1.), які використовує автор досвіду, пов'язано із застосуванням інтерактивних технологій. Навчання на уроках математики відбувається за умов постійної, активної взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу. Це взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці, тощо), де учень і вчитель рівноправні, рівнозначні суб'єкти навчання. Коли діти працюють разом, вони формують такі навички, необхідні для самостійного життя: розв'язувати конфлікти; активно слухати; критикувати думку, а не того, хто її висловив; аналізувати; приймати рішення. При застосуванні інтерактивного навчання підвищується мотивація до навчання та рівень навчальних досягнень учнів.
На уроках різного типу автор досвіду використовує інформаційні технології для розв'язання окремих завдань уроку: перевірки домашнього завдання, набуття нових знань, формування нових умінь, закріплення вивченого, виконання тренувальних вправ, контролю рівня навчальних досягнень учнів.
Для підвищення ефективності уроків математики з застосуванням сучасних інформаційних технологій автор досвіду вважає доцільним: створення презентацій Microsoft Power Point, використання табличного процесору MS Excel, сервісів для створення on-line тестів (Online Test Pad, Форми Google) та інших ресурсів. Використання комп’ютерних програм на уроках математики розвиває інтерес до вивчення предмета, підвищує ефективність самостійної роботи учнів, сприяє індивідуалізації процесу навчання.
Із метою успішного вивчення математики, оптимального управління навчальною діяльністю учнів, необхідно здійснювати постійну діагностику навчальних досягнень. Однією з форм, яка дозволить встановити рівень володіння матеріалом попередньої теми, не потребує значних витрат часу та дає об’єктивний результат щодо формування ґрунтовних знань та навичок – це тестові завдання, які автор досвіду використовує на різних етапах уроку. Сьогодення також вимагає від учителя підвищення якості результатів під час зовнішнього незалежного оцінювання, тому в систему навчання необхідно впроваджувати тестові технології.
З метою формування в учнів комунікативних навичок, розвитку вмінь користуватися дослідницькими прийомами (збирання інформації, висування гіпотез, уміння робити висновки) автор досвіду на своїх уроках впроваджує проектну технологію. Використання методу проектів сприяє розвитку творчості учнів, соціалізації дитини, свідомого ставлення до виконання індивідуальних та колективних завдань. Так в 9-му класі при вивченні теми «Квадратична функція» учні працювали над проектом з прикладною спрямованістю «Все дивовижне поруч», який викликав в учнів інтерес (додаток № 4). Мета даного проекту – повторити і розширити основні відомості про властивості квадратичної функції, набуті на уроках, поглибити свої знання про використання їх на практиці, в різних галузях науки (фізиці, економіці та архітектурі).
З метою впровадження дистанційного навчання, взаємодії з учнями та ефективного використання інформаційних та комунікаційних ресурсів Інтернету автор досвіду використовує блог «Чудова математика», який розміщено на шкільному сайті ЕНВК №5. На блозі розміщено завдання для самостійного опрацювання, додаткова інформація для учнів, засоби для контролю та діагностики навчальних досягнень. Впровадження в навчальний процес дистанційному навчанні надає можливості для контрольованої вчителем самостійної роботи учнів, які можуть вчитися в зручному для себе місці, за індивідуальним розкладом, маючи можливість контакту з вчителем і з іншими учнями телефоном або електронною поштою.
Формування математичної компетентності відбувається не лише під час урочної діяльності, але й в позакласній роботі. Математичні турніри, конкурси, змагання розширюють і поглиблюють здобуті на уроках знання, показують застосування їх на практиці, розвивають мислення, математичні здібності, сприяють формуванню математичних компетентностей школярів. Значну увагу автор досвіду приділяє роботі з обдарованими та здібними учнями, залучає їх до науково-дослідницької діяльності (МАН), Міжнародному математичному конкурсі “Кенгуру”, готує до участі в математичних конкурсах та олімпіадах. Неодноразово учні автора були переможцями конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН та Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики (додаток №6.2).

Автор досвіду вважає, що складність вчительської праці полягає в тому, щоб знайти шляхи до кожного учня, створити умови для розвитку здібностей, закладених у кожного. Учитель, який прагне розкрити всі здібності й таланти своїх учнів, навчити їх учитися, знаходити істину, обов'язково буде шукати шляхи вдосконалення своєї методики. Таким чином, завдяки ефекту новизни та оригінальності використання сучасних технологій за умови їх правильної організації, в учнів підвищується інтерес до процесу навчання, формується їх світобачення, вони орієнтовно визначають життєву позицію, своє місце в сучасному світі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий