Результативність діяльності вчителя
Результативність
діяльності вчителя слід оцінювати за цілим рядом напрямків, серед яких треба
виділити наступні:
-
рівень мотивації учнів до вивчення математики;
-
рівень знань, якими володіють учні;
-
готовність учнів до застосування отриманих знань з математики
у реальному житті, а особливо – у нестандартних практичних ситуаціях.
Лише поєднання всіх наведених якостей
на високому рівні свідчить про математичну компетентність учнів, а отже – і про
результативність діяльності вчителя.
Відповідно до
наведених критеріїв автором досвіду було проаналізовано рівень мотивації до
вивчення математики учнів 11-А класу з поглибленим вивченням математики (випуск
2015 р.) за три останні роки.
Таблиця 1. Динаміка
рівня мотивації учнів до вивчення математики
Навчальний рік
|
Високий
|
Середній
|
Низький
|
2012-2013
|
70%
|
30%
|
-
|
2013-2014
|
88%
|
12%
|
-
|
2014-2015
|
100%
|
-
|
-
|
Викладання
математики в умовах реалізації діяльнісного підходу окреслило тенденцію
позитивного зростання рівня навчальних досягнень учнів: динаміка якості ЗУН
учнів 11-А класу з поглибленим вивченням математики (випуск 2015 р.) за 4 роки
(додаток №6); перемоги учнів у захисті дослідницьких робіт МАН (додаток № 5).
Однією
із завдань вивчення математики є забезпечення високого рівня математичної
підготовки учнів, необхідного для вступу та успішного проходження навчання у
вищих навчальних закладах за спеціальностями, безпосередньо пов’язаними з
математикою, або за спеціальністю, де математика відіграє роль апарату для
вивчення і аналізу закономірностей реальних явищ і процесів.
Таблиця 2 Розподіл учнів 11-А класу у
відповідності до критерію вступу до ВНЗ
Вступило до ВНЗ
|
На бюджетну форму навчання
|
На спеціальності, пов’язані з
математикою
|
100%
|
80%
|
82%
|
Таблиця 3.Результати складання ЗНО з
математики учнями 11-А класу
(випуск 2015 р.)
Кількість учнів в класі
|
Обрали ЗНО з математики
|
Склали
ЗНО на 180 - 200 балів
|
28
|
27
|
26
Адамцев Павло отримав 200 балів
|
Наведені дані
свідчать про реальну ефективність методів, що використовуються автором
досвіду в практичній
діяльності.
Протягом багатьох
років автор досвіду викладає математику в класах з поглибленим вивченням
математики. Позитивні зміни можливо простежити за результатами системи
анкетування учнів, яке проводиться психологічною службою школи. Проаналізував
результати дослідження учнів в класах, яких викладає автор досвіду, отримані
наступні результати (таблиця 4):
Таблиця 4. Результати анкетування учнів 10-А
класу «Навчання в профільному класі» (2016р.)
Запитання:
|
Кіл-ть
респондентів (%)
|
1. Вибір
профільного предмета здійснювався переважно:
|
|
А) На основі
проведеної спеціалістами діагностики.
|
4/(15%)
|
Б) На бажанні навчатися в одному
класі з друзями.
|
6/(22%)
|
В) На основі рекомендацій батьків.
|
14/(41%)
|
Г) На основі рекомендацій учителів
і адміністрації школи
|
1/(4%)
|
Д) Свій варіант відповіді:
|
|
Моє власне рішення
|
9/(33%)
|
Бажання глибше засвоїти предмет
|
1/(4%)
|
2. Чи відповідає профіль навчання
власному вибору майбутньої професійної діяльності?
|
|
А) Так.
|
14/(41%)
|
Б)
Ні.
|
7/(26%)
|
В) Важко відповісти
|
8/(30%)
|
3. Назвіть позитивні фактори
профільного навчання:
|
|
А) Поглиблене,
більш цікаве, вивчення предметів
( фізики,
математики)
|
16/(59%)
|
Б) Гарні вчителі
|
5/(19%)
|
В) Гарний колектив, атмосфера в
класі
|
8/(30%)
|
Г) Знання необхідні мені для
отримання майбутньої професії
|
10/(37%)
|
Д) Перспективне майбутнє
|
11/(41%)
|
Ж) Постійна праця над собою
|
9/(33%)
|
З)
Немає плюсів
|
1/(4%)
|
Всі
форми і методи навчання, які застосовує автор досвіду, свідчать про позитивні
зміни в формуванні мотивації учнів до навчання, ставлення до предмету.
Результати моніторингу знань учнів (додаток №6), аналіз рівня сформованості
математичних компетентностей підтверджують дієвість досвіду, оптимальний вибір
форм і методів для формування знань, умінь та навичок життєтворчої
особистості.
Комментариев нет:
Отправить комментарий