РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ

Результативність діяльності вчителя
Результативність діяльності вчителя слід оцінювати за цілим рядом напрямків, серед яких треба виділити наступні:
-         рівень мотивації учнів до вивчення математики;
-         рівень знань, якими володіють учні;
-         готовність учнів до застосування отриманих знань з математики у реальному житті, а особливо – у нестандартних практичних ситуаціях.
Лише поєднання всіх наведених якостей на високому рівні свідчить про математичну компетентність учнів, а отже – і про результативність діяльності вчителя.
Відповідно до наведених критеріїв автором досвіду було проаналізовано рівень мотивації до вивчення математики учнів 11-А класу з поглибленим вивченням математики (випуск 2015 р.) за три останні роки.

Таблиця 1. Динаміка рівня мотивації учнів до вивчення математики
Навчальний рік
Високий
Середній
Низький
2012-2013
70%
30%
-
2013-2014
88%
12%
-
2014-2015
100%
-
-

Викладання математики в умовах реалізації діяльнісного підходу окреслило тенденцію позитивного зростання рівня навчальних досягнень учнів: динаміка якості ЗУН учнів 11-А класу з поглибленим вивченням математики (випуск 2015 р.) за 4 роки (додаток №6); перемоги учнів у захисті дослідницьких робіт МАН (додаток № 5).
Однією із завдань вивчення математики є забезпечення високого рівня математичної підготовки учнів, необхідного для вступу та успішного проходження навчання у вищих навчальних закладах за спеціальностями, безпосередньо пов’язаними з математикою, або за спеціальністю, де математика відіграє роль апарату для вивчення і аналізу закономірностей реальних явищ і процесів.

Таблиця 2 Розподіл учнів 11-А класу у відповідності до критерію вступу до ВНЗ
Вступило до ВНЗ
На бюджетну форму навчання
На спеціальності, пов’язані з математикою
100%
80%
82%

Таблиця 3.Результати складання ЗНО з математики учнями 11-А класу
(випуск 2015 р.)
Кількість учнів в класі
Обрали ЗНО з математики
Склали  ЗНО на 180 - 200  балів
28
27
26
Адамцев Павло отримав 200 балів

Наведені дані свідчать про реальну ефективність методів, що використовуються автором досвіду в практичній діяльності.
Протягом багатьох років автор досвіду викладає математику в класах з поглибленим вивченням математики. Позитивні зміни можливо простежити за результатами системи анкетування учнів, яке проводиться психологічною службою школи. Проаналізував результати дослідження учнів в класах, яких викладає автор досвіду, отримані наступні результати (таблиця 4):

Таблиця 4. Результати анкетування учнів 10-А класу «Навчання в профільному класі» (2016р.)
Запитання:
Кіл-ть респондентів (%)
1. Вибір профільного предмета здійснювався переважно:
А) На основі проведеної спеціалістами діагностики.
     4/(15%)
Б) На бажанні навчатися в одному класі з друзями.
     6/(22%)
В) На основі рекомендацій батьків.
    14/(41%)
Г) На основі рекомендацій учителів і адміністрації школи
      1/(4%)
Д) Свій варіант відповіді:

Моє власне рішення
      9/(33%)
Бажання глибше засвоїти предмет
      1/(4%)
2. Чи відповідає профіль навчання власному вибору майбутньої професійної діяльності?
А) Так.
     14/(41%)
Б)  Ні.
       7/(26%)
В) Важко відповісти
       8/(30%)
3. Назвіть позитивні фактори профільного навчання:
А) Поглиблене, більш цікаве, вивчення предметів
( фізики, математики)
     16/(59%)
Б) Гарні вчителі
       5/(19%)
В) Гарний колектив, атмосфера в класі
       8/(30%)
Г) Знання необхідні мені для отримання майбутньої професії
       10/(37%)
Д) Перспективне майбутнє
       11/(41%)
Ж) Постійна праця над собою
        9/(33%)
З)  Немає плюсів
         1/(4%)

Всі форми і методи навчання, які застосовує автор досвіду, свідчать про позитивні зміни в формуванні мотивації учнів до навчання, ставлення до предмету. Результати моніторингу знань учнів (додаток №6), аналіз рівня сформованості математичних компетентностей підтверджують дієвість досвіду, оптимальний вибір форм і методів для формування знань, умінь та навичок життєтворчої особистості. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий